Skip to main content

Notificaties

Kan ik bestellingen ook via FAX binnen krijgen?

Het is mogelijk om aanvragen via fax af te leveren. Log in op uw beheeromgeving en ga naar 'Service instellingen'. Klik op het tabblad 'Logistiek'. De eerste optie gaat over de faxservice en u kunt hier aangeven of u de faxservice wenst te activeren. Aan de faxservice zitten aanvullende kosten, lees de tekst goed door. Indien u akkoord gaat met de kosten, vult u uw faxnummer in en zet u een vinkje voor de vraag of u akkoord gaat met de kosten. Druk op 'Activeren' en de faxservice zal worden geactiveerd.

U kunt in de instellingen van de herhaalreceptservice nu aangeven of u aanvragen via de fax wilt ontvangen.

Kan ik de bestellingen ook in mijn AIS binnen krijgen?

Het is mogelijk om aanvragen in uw AIS binnen te krijgen. Om dit te activeren logt u in op de beheeromgeving van uw portaal en gaat u naar 'Instellingen herhaalreceptservice'. Klik vervolgens op 'Notificaties apotheek'. U ziet hier de mogelijkheid 'Edifact' staan. Klik op 'aan' en vul uw edifactadres en AGB-code in. Wanneer u de activatie heeft verstuurd, krijgen onze techneuten de aanvraag binnen. Zij zullen de edifactservice activeren. U ontvangt van ons bericht wanneer de service actief is.

Waar kan ik mijn edifactadres vinden?

Wanneer u gebruik maakt van Pharmacom ziet het edifactadres er vaak als volgt uit: recept@plaatsnaam.ehsnet.nl
Wanneer u gebruik maakt van CGM-apotheek ziet het edifactadres er vaak als volgt uit: apAGB-code@ccse.ezorg.nl

Kunt u het edifactadres niet vinden? Neem dan contact op met uw AIS leverancier.

Waar wijzig ik het e-mailadres waar de bestellingen op binnen komen?

Log in op de beheeromgeving van uw portaal en klik op 'Instellingen herhaalreceptservice'. Klik daarna op 'Notificaties apotheek'. U ziet hier bij e-mail het e-mailadres staan waar de bestellingen naar toe gestuurd worden. Wanneer u deze wilt wijzigen, vult u hier het nieuwe e-mailadres in en klikt u op de knop 'Opslaan' onderaan de pagina om de instelling aan te passen.

Waarom ontvang ik dubbele notificaties wanneer patiënten een account aanmaken?

Er zijn twee verschillende notificaties:

  1. Notificatie van registratie
    Dit is een e-mail wanneer een patiënt een account aanmaakt voor het portaal.

  2. Koppelverzoek
    Dit is een verzoek tot koppeling van het account met het AIS. Dit koppelverzoek wordt alleen gestuurd wanneer de patiënt zich specifiek aanmeld voor 'Mijn Medicatie'

U heeft niet de mogelijkheid het koppelverzoek uit te schakelen. Wel heeft u de mogelijkheid om de notificaties van registraties uit te schakelen. Log in op beheer van het portaal, klik op 'logistiek' en daarna op 'notificaties'. Hier kunt u de notificaties van de registraties op aan of uit zetten.


JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.