Skip to main content

Instellingen Mijn Medicatie

Hoe instrueer ik mijn patiënten om zich te komen identificeren?

Wanneer een patiënt een account aanmaakt, moet het account eerst gekoppeld worden aan uw AIS voordat de patiënt toegang heeft tot zijn/haar medicatieoverzicht. Voordat u het account van de patiënt koppelt, moet u natuurlijk zeker weten dat de patiënt is wie die zegt dat die is. U moet de patiënt dus verifiëren.

U kunt de patiënt instructies geven over hoe zij zichzelf moeten identificeren. Log in op het beheer van het portaal en klik op 'Service instellingen'. Ga naar 'Identiteitscontrole patiënten'. U ziet daar een tekstvak gevuld met tekst staan. Deze tekst krijgt de patiënt in beeld op het moment dat zijn/haar account nog niet gekoppeld is. Vul dit tekstveld naar wens aan en klik op 'Opslaan'.

Hoe promoot ik de automatische herhaalservice van mijn AIS?

Het is mogelijk binnen het portaal een aanmeldknop te activeren waarmee patiënten zich kunnen aanmelden voor de automatische herhaalservice van uw AIS. Log in op het beheer van het portaal en klik op 'Instellingen herhaalreceptservice'. Ga naar het tabblad 'Bestelopties' en klik op 'Proactief herhalen'. U kunt hier het selectievakje aanvinken om de aanmeldknop te activeren. Indien gewenst kunt u de merknaam van de service wijzigen. Klik op de knop 'Opslaan' om de wijziging door te voeren.

Wist u dat u ook de tekst kan aanpassen die bij de aanmeldknop staat vermeld? Ga naar 'Instellingen herhaalreceptservice' en klik op het tabblad 'Teksten'. U ziet bij tekstveld T5 en T6 de mogelijkheid om tekst aan te passen of toe te voegen.

Hoe stel ik bijsluiters of andere patiënteninformatie beschikbaar in het portaal?

In het portaal bieden wij twee opties aan om bijsluiters of andere patiënteninformatie aan te bieden in het medicatieoverzicht van de patiënt.

  1. Kijksluiter
    Wij hebben een koppeling met Kijksluiter. Wanneer Kijksluiter is geactiveerd ziet de patiënt bij elk medicijn een link naar de juiste Kijksluitervideo. Zij hoeven geen geslacht of leeftijd meer door te geven. De patiënt hoeft alleen nog aan te geven waarvoor het medicijn wordt gebruikt om de juiste video te bekijken. Wilt u Kijksluiter activeren? Neem dan contact op met onze helpdesk via helpdesk@pharmeon.nl.

  2. SLS-communicatiediensten/UI-online
    Wanneer u lid bent van UI-online kunt u dit koppelen aan uw patiëntenportaal. Log in op de beheeromgeving van het portaal en klik op 'Instellingen herhaalreceptservice'. Ga naar het tabblad 'Bestelopties' en klik op 'Patiëntenfolders & bijsluiters (SLS)'. Vink het selectievakje aan en u ziet dat er om een klantennummer gevraagd wordt. Dit nummer kunt u vaak als debiteurennummer op de factuur van UI-online vinden. Vul het klantnummer in en druk op test. Wanneer u groen licht krijgt, betekent dat de koppeling is geslaagd. Klik onderaan op de knop 'Opslaan' om de wijziging door te voeren.

Hoe stel ik in dat een patiënt een opmerking mee kan sturen met de bestelling?

Log in op de beheeromgeving van uw portaal en klik op 'Instellingen herhaalreceptservice'. Ga naar het tabblad 'Bestelopties' en klik op 'Opmerkingen'. Klik hier het selectievakje aan om patiënten de mogelijkheid te bieden een opmerking mee te sturen met een bestelling. Klik onderaan de pagina op 'Opslaan' om de wijzigingen op te slaan.

Hoe voeg ik meerdere afhaalpunten toe?

Log in op de beheeromgeving van uw portaal en ga naar 'Instellingen herhaalreceptservice'. Klik op 'Ophaaladressen/uitdeelposten'. Wanneer u wilt dat de patiënt mogelijkheid heeft om uit meerdere afhaalpunten te kiezen, zet u het vinkje aan voor 'Patiënt heeft de mogelijkheid om te kiezen uit meerdere ophaaladressen / uitdeelposten'. Wanneer u het vinkje aanzet, verschijnen de afhaalpunten die op het moment zijn toegevoegd. Wilt u een nieuw afhaalpunt toevoegen, klik dan op de knop 'Adres toevoegen'.  Vul hier de volgende gegevens in:

  • Bedrijfsnaam

  • Adres

  • Postcode en plaats

Klik op 'Toevoegen' en het afhaalpunt wordt toegevoegd. Klik op 'Opslaan' om de instelling door te voeren op het portaal.

Wilt u een afhaalpunt verwijderen? Druk dan op het prullenbak icoontje achter het betreffende afhaalpunt. Druk daarna op de knop 'Opslaan' om de wijziging door te voeren.

Hoe wijzig ik de wijze waarop mijn patiënt de sessiecode ontvangt?

Log in op het beheer van uw portaal en klik op 'Service instellingen'. Ga naar 'Beveiligingsniveau' en u ziet daar de verschillende opties staan. U kunt kiezen voor:

  • Sessiecode per e-mail (standaard)

  • Sessiecode per e-mail of SMS (patiënt kan dan zelf kiezen)

  • Sessiecode per SMS

Selecteer de gewenste optie en klik op 'Opslaan'. Er wordt een mail gegenereerd naar de techneuten van Pharmeon om de wijzigingen door te voeren. De wijziging is dus niet direct beschikbaar.

Hoe zet ik de bezorgoptie aan of uit?

Log in op de beheeromgeving van uw portaal en ga naar 'Instellingen herhaalreceptservice'. Klik op 'Bezorgen'. U kunt hier aangeven of patiënten de mogelijkheid hebben om bij hun bestelling aan te geven of ze de medicatie thuis willen laten bezorgen.

Kan mijn patiënt de aantallen wijzigen van de bestelling?

U kunt instellen dat een patiënt de aantallen van de bestelling mag wijzigen. Log in op de beheeromgeving van het portaal en ga naar 'Instellingen herhaalreceptservice'. Klik op het tabblad 'Bestelopties' en daarna op 'Aantallen'. Vink het selectievakje aan en klik onderaan de pagina op de knop 'Opslaan' om de wijzigingen door te voeren.

Wanneer u in de instellingen heeft aangegeven dat er binnen het AIS iteraties worden bijgehouden, heeft u niet de mogelijkheid deze instelling open te zetten.

Waar wijzig ik de teksten van de service?

Log in op de beheeromgeving van het portaal en klik op 'Instellingen herhaalreceptservice'. Ga naar het tabblad 'Teksten' en klik op 'Alles
uitvouwen'. U ziet hier alle mogelijke tekstvelden waar u tekst toe kan voegen, wijzigen of verwijderen. U ziet bij elk tekstveld staan: Bekijk voorbeeld. Wanneer u hier op klikt, kunt u zien waar in de service het tekstveld staat, zodat u de geschikte tekst daar toe kan voegen. ℹ

Na de gewenste wijzigingen klikt u onderaan op de website op de knop 'Opslaan'.


JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.