Skip to main content

Gebruikersbeheer

Hoe extraheer ik alle accounts naar Excel?

Log in op de beheeromgeving van het portaal en klik op 'Gebruikersbeheer'. Naast de zoekbalk ziet u 'Toon opties' staan. Klik hier op en u ziet 'Gebruikerslijst exporteren' staan. Wanneer u daar op klikt heeft u de keuze het naar een 'Excel bestand' of 'CSV bestand' te extraheren.

Hoe koppel ik een patiënt?

Log in op de beheeromgeving van uw portaal en klik op 'Gebruikersbeheer'. Klik op de patiënt die u wilt koppelen en u komt in het beheergedeelte van het account van de patiënt terecht. U ziet onder de gegevens van het account 'Koppeling met uw informatiesysteem' staan, Aan de rechterkant ziet u daar de knop 'Koppelinstructies'. Hier staat uitgelegd, gericht op uw AIS, hoe u de patiënt kan koppelen.

Hoe vraagt een patiënt een nieuw wachtwoord aan?

Laat de patiënt naar uw portaalwebsite gaan. Zij zien daar onder de inlogmogelijkheid de hyperlink 'Wachtwoord vergeten'? staan. Wanneer de patiënt hier op klikt, kan hij/zij het e-mailadres invullen waarmee de patiënt een account heeft. Naar dat e-mailadres wordt een link toegestuurd waarmee de patiënt een nieuw wachtwoord kan instellen voor zijn/haar account.

Hoe wijzig ik het e-mailadres waar de koppelverzoeken naar gestuurd worden?

Het is niet mogelijk om zelf het e-mailadres te wijzigen waar de koppelverzoeken naar gestuurd worden. Wilt u dit wijzigen, stuur dan een e-mail naar helpdesk@pharmeon.nl. Stuur deze mail uit een e-mailadres wat bekend is in onze administratie.

Kan ik het e-mailadres van het account van een patiënt wijzigen?

Het is mogelijk om het e-mailadres(gebruikersnaam) van het account van een patiënt te wijzigen. Soms komt het voor dat een patiënt een nieuw e-mailadres heeft en niet meer bij zijn/haar oude e-mailadres kan. Wanneer een patiënt inlogt, komt de sessiecode vaak per e-mail. De patiënt kan dus niet meer inloggen om zijn/haar e-mailadres te wijzigen, maar u kunt dit wel voor ze doen. Op deze manier zal een patiënt niet een dubbel account aanmaken.

Log in op het beheergedeelte van het portaal en klik op 'Gebruikersbeheer'. Zoek de patiënt op en klik op het potloodje wat achter de patiënt verschijnt. Klik op het tabblad 'Accountinstellingen' en u ziet bij gebruikersnaam het huidige e-mailadres staan. Druk op het potloodje achter het e-mailadres en vul het nieuwe e-mailadres in. Druk op de blauwe knop 'Opslaan' en het nieuwe e-mailadres is ingesteld.

Waar vind ik de patiënten die een account hebben aangemaakt voor het portaal?

Log in op de beheeromgeving van het portaal en klik op 'gebruikersbeheer'. U komt in een lijst terecht met alle aangemaakte accounts. U kunt zoeken op een patiënt via de zoekbalk of u kan sorteren op gebruikers met of zonder koppeling.

Waarom heb ik geen koppelverzoek ontvangen?

Voor sommige services is er geen koppeling vereist, denk hierbij aan de pil- en diabetesservice. Wanneer een patiënt zich alleen aanmeld voor deze services, zal u geen koppelverzoek ontvangen. Pas wanneer de patiënt zich aanmeld voor 'Mijn Medicatie' zal er een geel pijltje verschijnen voor de patiënt in het gebruikersbeheer en ontvangt u van ons een koppelverzoek.

Waarom heeft een account geen geel pijltje terwijl het account niet gekoppeld is?

Wanneer een patiënt geen geel pijltje heeft voor zijn/haar account, maar ook niet gekoppeld is, gebruiken zij een service waar geen koppeling voor vereist is. Denk hierbij aan de pil- en diabetesservice. Wanneer de patiënt zich aanmeld voor 'Mijn Medicatie' krijgt het account alsnog een geel pijltje en krijgt u een koppelingsverzoek per e-mail.

Waarom mislukt de koppeling?

De koppeling van een account kan om verschillende redenen mislukken. Let op de volgende punten:

  • Vul altijd eerst het WeblinkID in uw AIS in en sla dit op. Vul daarna pas het patiëntnummer in op de website.

  • Controleer wanneer u de koppeling tot stand wil brengen of u wel het juiste patiëntnummer invult op het portaal en of u wel het juiste weblinkID heeft ingevuld in uw AIS.

  • Controleer of de patiënt actieve medicatie heeft in het AIS.

Wat betekenen de gele pijltjes voor een account?

Wanneer er een actie vereist is voor een gebruiker van het portaal zal er een geel pijltje verschijnen voor het account. Dit betekent dat de patiënt nog gekoppeld moet worden met uw AIS. U kunt na verificatie van de patiënt de koppeling tot stand brengen.


JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.