Skip to main content

Patiënt ervaart problemen

Een patiënt geeft aan dat de sessiecode die hij/zij invoert onjuist is, hoe kan dat?

Op het moment dat de patiënt in beeld krijgt dat hij/zij een sessiecode moet invoeren, moet de patiënt de sessiecode opzoeken in hun mailprogramma of in hun SMS box van de telefoon. Wat we vaak zien is dat patiënten de patiëntenomgeving afsluiten, hun sessiecode opzoeken en daarna de patiëntenomgeving weer opnieuw opstarten. Op het moment dat de patiëntenomgeving opnieuw wordt opgestart, wordt er weer een nieuwe sessiecode gestuurd en is de sessiecode die zij invullen verouderd en dus onjuist.

Adviseer de patiënt zijn/haar patiëntenomgeving open te laten staan wanneer zij de sessiecode opzoeken.

Een patiënt geeft aan geen sessiecode te ontvangen, hoe kan dat?

Een patiënt kan een sessiecode per SMS of e-mail ontvangen. Dit is afhankelijk van wat u heeft ingesteld in de instellingen van het portaal. U kunt het volgende controleren:

E-mail
Wanneer wij de sessiecode per e-mail versturen, is het afhankelijk van de mailprovider van de ontvangende partij hoe snel deze binnenkomt en of deze binnenkomt. Wanneer de patiënt zijn sessiecode niet ontvangt, laat deze dan altijd zijn spambox of spamfilter controleren. Soms komen de e-mails hierin terecht. Mocht de patiënt de sessiecode erg verlaat binnen krijgen, controleer dan of het e-mailadres van de patiënt wel regelmatig de mail van de mailserver ophaalt.

SMS
Mocht het zo zijn dat een patiënt de SMS met de sessiecode niet ontvangt, controleer dan altijd in het beheer van het portaal of de patiënt het juiste mobiele nummer heeft ingevuld. Mocht dat het geval zijn, geef dit door via https://uwzorgonline.nl/helpdesk. Graag ontvangen wij het e-mailadres van de patiënt, zodat wij kunnen uitzoeken of het SMS'je is gestuurd en of deze wellicht geblokkeerd wordt. 

Een patiënt wil een afspraak voor een gezinslid maken.

Een account biedt inzage in persoonlijke medische gegevens. Om veiligheidsredenen heeft daarom elke gebruiker een eigen account met een uniek e-mail adres nodig. Ook binnen een gezin. Alleen op deze manier komen afspraken en berichten in het juiste dossier binnen.

Tip! Geef bij de patiënt aan dat ze het e-mailadres voor bijvoorbeeld hun kind zo instellen dat e-mailberichten automatisch naar hun eigen e-mailadres worden gestuurd.

Een patiënt ziet niet al zijn medicatie in zijn medicatieoverzicht, wat nu?

De medicatie die beschikbaar is voor de patiënt komt direct uit uw AIS. Wij hebben geen invloed op wat er wel of niet zichtbaar is in het portaal. Controleer altijd de instellingen van de medicatie in het AIS om te kijken of het goed staat. Neemt indien nodig contact op met uw AIS leverancier.

Een patiënt ziet zijn medicatieoverzicht niet, wat nu?

De medicatie die beschikbaar is voor de patiënt komt direct uit uw AIS. Wij hebben geen invloed op wat er wel of niet zichtbaar is in het portaal. Controleer altijd de instellingen van de medicatie in het AIS om te kijken of het goed staat. Neemt indien nodig contact op met uw AIS leverancier.

Wat u ook kunt controleren is of de patiënt juist gekoppeld is. Log in op het beheer van het portaal en klik op 'Gebruikersbeheer'. Zoek de betreffende patiënt op en klik op zijn/haar account. Onder 'Koppeling met uw informatiesysteem' ziet u staan met welk WeblinkID en gebruikersnummer de patiënt gekoppeld is. Controleer of het WeblinkID goed staat ingevuld in uw AIS en controleer of het gebruikersnummer op de website het juiste patiëntnummer is van de patiënt in uw AIS.

Tip

Mocht u niet weten waar u het ingevulde WeblinkID kan vinden in uw AIS, klik dan in het beheer van het portaal op 'Koppelinstructies'. Deze koppelinstructies vindt u bij elke patiënt.


JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.