Skip to main content

Iteraties

Als de iteraties op zijn, waar wordt de aanvraag dan heen gestuurd?

Dit is afhankelijk van de instellingen van het portaal. Log in op het beheer van uw portaal. Ga naar 'Instellingen herhaalreceptservice' en klik op 'Iteraties, receptaanvragen & tegoeden'. Het eerste gedeelte gaat over of er iteraties worden bijgehouden. Indien deze worden bijgehouden heeft u daaronder de mogelijkheid om aan te geven wat er met een receptaanvraag moet gebeuren wanneer er geen iteraties meer zijn. U heeft drie keuzes:

  1. Alleen de apotheek - de aanvraag wordt als nog naar de apotheek gestuurd en u dient dit verder af te handelen met de betreffende huisarts.

  2. Kan niet worden besteld - patiënt kan de medicatie niet aanvragen en krijgt de melding dat hij/zij contact op moet nemen met de huisarts.

  3. De apotheek of huisarts(en) (per huisarts in te stellen) - u kunt op huisartsniveau instellen wat er moet een aanvraag moet gebeuren. De aanvraag kan direct naar de huisarts worden gestuurd, direct naar de apotheek of er kan niet besteld worden via het portaal bij de betreffende huisarts als de iteraties op zijn.

Waar wijzig ik of er iteraties worden bijgehouden binnen ons AIS?

Log in op het beheer van uw portaal en klik op 'Instellingen herhaalreceptservice'. Klik op 'Iteraties, receptaanvragen & tegoeden' en het menu vouwt zich uit. U kunt hier aangeven of er iteraties binnen het AIS worden bijgehouden.

Na de gewenste wijziging, klikt u op 'Opslaan' onderaan de pagina en de instelling is gewijzigd.

Waarom ontvang ik receptaanvragen terwijl de iteraties op zijn?

U heeft in de beheeromgeving van het portaal de mogelijkheid aan te geven wat er met een aanvraag moet gebeuren wanneer de iteraties op zijn. Log in op het beheer van uw portaal. Ga naar 'Instellingen herhaalreceptservice' en klik op 'Iteraties, receptaanvragen & tegoeden'. Het eerste gedeelte gaat over of er iteraties worden bijgehouden. Indien deze worden bijgehouden heeft u daaronder de mogelijkheid om aan te geven wat er met een receptaanvraag moet gebeuren wanneer er geen iteraties meer zijn. U heeft drie keuzes:

  1. Alleen de apotheek - de aanvraag wordt als nog naar de apotheek gestuurd en u dient dit verder af te handelen met de betreffende huisarts.

  2. Kan niet worden besteld - patiënt kan de medicatie niet aanvragen en krijgt de melding dat hij/zij contact op moet nemen met de huisarts.

  3. De apotheek of huisarts(en) (per huisarts in te stellen) - u kunt op huisartsniveau instellen wat er moet een aanvraag moet gebeuren. De aanvraag kan direct naar de huisarts worden gestuurd, direct naar de apotheek of er kan niet besteld worden via het portaal bij de betreffende huisarts als de iteraties op zijn.

Wanneer u geen receptaanvragen wilt ontvangen wanneer er geen iteraties meer zijn, selecteert u optie 2, kan niet worden besteld. Klik daarna op de knop 'Opslaan' onderaan de website om de instelling aan te passen.


JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.