Meestgestelde vragen gebruikersbeheer
In het weekend van 20 januari hebben we een wijziging doorgevoerd waardoor uw patiënten nog maar één account nodig hebben om bij hun verschillende zorgverleners in te loggen bij Uw Zorg online.
Wij merken dat er nog veel vragen binnenkomen en hebben de meest voorkomende vragen voor u verzameld. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Dan kunt u uw vraag aan ons stellen via https://uwzorgonline.nl/helpdesk.
Bent u in de beheeromgeving ingelogd, gaat u naar gebruikers en ziet u niets?
U kunt meerdere dingen doen:
Typ in het zoekveld een deel van de naam of e-mailadres van de patiënt.
Kies een koppel-status.
Ga naar beheer.pharmeon.nl en log in.
Ga in het linker menu naar Gebruikers.
Klik op de zoekbalk. U kunt zoeken op:
(een gedeelte van de) achternaam
(een gedeelte van de) voornaam
(een gedeelte van het) e-mailadres
geboortedatum
Druk op enter.
Ziet u niets? Controleer of de status op ‘Alle gebruikers, inclusief onvoltooide registraties’ staat en zoek opnieuw.
De gebruiker kan met zijn Uw Zorg online account bij meerdere zorgverleners inloggen. Daarom is het niet meer mogelijk om alle persoonsgegevens aan te passen. Patiënten kunnen hun gegevens natuurlijk wel zelf aanpassen in Uw Zorg online. Heeft u het ontvangen van mutaties aan staan? Dan ontvangt u een bericht als de gebruiker zijn gegevens aanpast.
Als de gebruiker al een Uw Zorg online account heeft bij bijvoorbeeld de apotheek en u nodigt de gebruiker vanuit uw HIS uit. Dan krijgt u de melding dat het e-mailadres al bestaat. Adviseer uw patiënt om uw praktijk toe te voegen aan zijn account. U ontvangt het koppelverzoek van de patiënt vervolgens op de gebruikelijke manier.