Skip to main content

Formulieren

Hoe voeg ik een formulier toe op mijn website?

Als u bent ingelogd op de website ziet u aan de linkerkant het item Pharmeon Diensten staan. Wanneer u hier op klikt, verschijnen er verschillende items die u kosteloos kunt activeren. Hier vindt u ook een subitem ‘formulieren’. Hieronder staan alle formulieren die u kan activeren op uw website. Klik op het gewenste formulier en druk op de knop activeren om het formulier op uw website te plaatsen.

Kan er via het inschrijfformulier toestemming gegeven worden voor het LSP?

Wanneer u bent ingelogd op de website ziet u aan de linkerkant het item Pharmeon Diensten staan. Wanneer u hier op klikt, verschijnen er verschillende items die u kosteloos kunt activeren. Hier vindt u ook een subitem ‘formulieren’ waar het inschrijfformulier onderstaat.

  1. Klik op het inschrijfformulier

  2. Ga naar het tabblad Instellingen

  3. U ziet hier de kop Invullen van LSP staan.

  4. U heeft hier de mogelijkheid de instelling in- of uit te schakelen

  5. Klik op opslaan wanneer u de wijziging wilt doorvoeren.

Extra informatie:

Deze instelling is alleen beschikbaar voor huisartsen en apothekers.

Kan ik de bevestigingse-mail na het invullen van een formulier aanpassen?

Als een bezoeker van uw website een formulier invult, wordt er een bevestigingse-mail verstuurd naar de het e-mailadres van de bezoeker, na het versturen van het formulier. Het is mogelijk deze e-mail aan te passen.

  1. Log in op uw website en ga naar Pharmeon Diensten

  2. U ziet onder de kop formulieren alle beschikbare formulieren staan. Klik op het formulier waarvoor u de inhoud van de e-mail wenst aan te passen

  3. Ga naar het tabblad bedankt tekst

  4. Scroll iets naar onder naar de kop: Op welke manier wilt u de bedank e-mail gebruiken?

  5. Selecteer: Gebruik eigen bedank e-mail

  6. Vul daaronder de titel van de e-mail in en de gewenste tekst

  7. Klik op opslaan en de wijzigingen zijn doorgevoerd

Kan ik de pagina die zichtbaar wordt na het invullen van een formulier aanpassen?

Als een bezoeker van uw website een formulier invult, wordt er na het versturen van het formulier een pagina met informatie getoond aan uw bezoeker. Het is mogelijk deze pagina aan te passen.

  1. Log in op uw website en ga naar Pharmeon Diensten

  2. U ziet onder de kop formulieren alle beschikbare formulieren staan. Klik op het formulier waarvoor u de inhoud van de pagina wenst aan te passen

  3. Ga naar het tabblad bedankt tekst

  4. Scroll iets naar onder naar de kop: Op welke manier wilt u de bedankpagina gebruiken?

  5. Selecteer: Gebruik eigen bedankpagina

  6. Vul daaronder de titel van de pagina in en de gewenste tekst

  7. Klik op opslaan en de wijzigingen zijn doorgevoerd

Kan ik een formulier aanpassen?

Alle formulieren die via Pharmeon Diensten zijn te selecteren, zijn standaardformulieren. Dit betekent dat elke klant van Pharmeon dit formulier kan gebruiken. Het is daarom niet mogelijk hier een wijziging op aan te brengen.

Wel zijn er per formulier verschillende instellingen beschikbaar waardoor u een aantal opties in sommige formulieren in- of uit kunt schakelen.

  1. Log in op de website en ga naar Pharmeon Diensten

  2. Onder de kop formulieren ziet u alle beschikbare formulieren. Klik op het formulier waarvoor u de instellingen wenst aan te passen

  3. Ga naar het tabblad instellingen en bekijk wat voor wijzigingen u kunt doorvoeren op het betreffende formulier

  4. Selecteer de gewenste wijzigingen en klik op opslaan om deze door te voeren

Kan ik een individueel formulier naar een ander e-mail sturen?

Bij praktijkinformatie vult u een e-mailadres in waar alle geactiveerde formulieren op uw website naar toe gestuurd worden. Het kan soms voorkomen dat u bepaalde formulieren liever naar een ander e-mailadres stuurt. Het is mogelijk om per formulier een ander e-mailadres in te stellen.

  1. Log in op uw website en ga naar Pharmeon Diensten

  2. U ziet onder de kop formulieren alle beschikbare formulieren staan. Klik op het formulier waarvoor u het e-mailadres wenst aan te passen

  3. Ga naar het tabblad instellingen

  4. U ziet hier de kop staan: Op welke manier wilt u een ingevuld formulier ontvangen?

  5. Selecteer de optie Een ander e-mailadres en vul het e-mailadres in waarnaar u de ingevulde formulieren wilt toesturen

  6. Klik op Opslaan en de wijzigingen zijn doorgevoerd

Kan ik in een formulier een dropdown beschikbaar maken met verschillende zorgverleners of praktijken?

Het is mogelijk in een aantal formulieren een dropdown beschikbaar te maken waarin patiënten een praktijk of zorgverlener kunnen selecteren. Afhankelijk van de gekozen zorgverlener wordt het formulier naar de betreffende zorgverlener gestuurd.

  1. Log in op uw website en ga naar Pharmeon Diensten

  2. U ziet onder de kop formulieren alle beschikbare formulieren staan. Klik op het formulier waarvoor u een dropdown beschikbaar wenst te maken

  3. Ga naar het tabblad instellingen

  4. Scroll iets naar onder naar de kop: Praktijk/zorgverlener selectie

  5. Selecteer: De patiënt kan in het formulieren selecteren bij welke zorgverlener/praktijk hij of zij zich wil inschrijven of een herhaalrecept naar toe wenst te sturen

  6. Vul daaronder de naam van de praktijk/zorgverlener in en het bijbehorende e-mailadres

  7. Voeg doormiddel van de knop Zorgverlener toevoegen meerdere zorgverleners of praktijken toe

  8. Klik op opslaan en de wijzigingen zijn doorgevoerd

Aanvullende informatie

Deze functionaliteit is alleen beschikbaar in het inschrijf-, wijzigings- en herhaalreceptenformulier van huisartsen en apotheken.

Kan ik mijn eigen formulier maken?

Het is mogelijk een eigen formulier te laten bouwen tegen aanvullende kosten. Controleer altijd eerst of het formulier niet beschikbaar is in de beheeromgeving van uw website. Wanneer u bent ingelogd op de website ziet u aan de linkerkant het item Pharmeon Diensten staan. Wanneer u hier op klikt, verschijnen er verschillende items die u kosteloos kunt activeren. Hier vindt u ook een sub-item ‘formulieren’. Hieronder staan alle formulieren die u kan activeren op uw website. 

Wanneer het formulier wat u zoekt niet beschikbaar is, kunt u contact opnemen via https://uwzorgonline.nl/helpdesk. Let op dat u in het veld e-mailadres, een e-mailadres invult dat bij ons bekend is.
Wanneer u een offerte wilt opvragen voor een op maat gemaakt formulier, geef ons dan onderstaande punten door:

  • Een overzicht van de velden die u in het formulier wilt hebben

  • Geef per veld aan of het een verplicht veld is door middel van een *

  • Een bedank tekst die de persoon in kwestie in beeld krijgt nadat hij/zij het formulier heeft ingevuld

  • Tekst voor de bevestigingse-mail

Waar pas ik het e-mailadres aan waar de formulieren op binnenkomen?

Als u bent ingelogd op de website en op Praktijkinformatie klikt, ziet u hier het veld E-mailadres voor formulieren staan. Dit is het e-mailadres waar de formulieren naartoe gestuurd worden. Vul hier het e-mailadres in waar u de formulieren naar toe wenst te sturen en klik op Wijzigingen opslaan.

Waarom staat het BSN-nummer niet op het inschrijfformulier?

Pharmeon heeft besloten om van alle inschrijfformulieren het BSN-nummer te verwijderen toen de AVG wet van kracht ging op 25 mei 2018. Wilt u het BSN-nummer toch op uw inschrijfformulier? Stuur een verzoek via https://uwzorgonline.nl/helpdesk. Wij nemen dan contact met u op om de mogelijkheden te bespreken.

Hoe schakel ik het herhaalreceptenformulier tijdelijk uit?

Wanneer u bent ingelogd op de website ziet u aan de linkerkant het item ‘Pharmeon Diensten’ staan. Wanneer u hier op klikt, verschijnen er verschillende items die u kosteloos kunt activeren. Onder de titel van de pagina kunt u zien of de betreffende dienst is geactiveerd. Ga naar het kopje ‘formulieren’ en klik het herhaalreceptenformulier aan. Klik rechtsboven op de rode button ‘deactiveren’. Het formulier is nu gedeactiveerd en van uw website verwijderd.

Wanneer het formulier weer actief op de website moet staan, dan kunt u deze weer activeren.


JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.