Skip to main content

HA: Onlineservice: Receptservice

In de receptservice ziet de patiënt de medicatie die herhaald mag worden. Voor het zichtbaar maken van medicatie zijn verschillende criteria die per HIS kunnen verschillen. De patiënt kan online herhaalrecepten aanvragen bij de arts. De patiënt krijgt een melding dat de aangevraagde medicatie na twee werkdagen opgehaald kan worden bij de apotheek en dat de artsenpraktijk contact opneemt op het moment dat een aanvraag niet gehonoreerd kan worden.


Hoe beheer ik de instellingen van de Receptservice in de patiëntenomgeving?
  1. Ga naar https://Beheer.Pharmeon.nl.

  2. Log in als beheerder en vul de beveiligingscode in die u op uw e-mailadres heeft ontvangen.

  3. Kies in het linker menu voor Patiëntenomgeving.

  4. Klap het menu Services uit en kies Receptservice.

  5. In het tabblad Teksten kunt u per rubriek teksten naar wens aanpassen en bekijken waar deze voor de patiënt zichtbaar zijn.

  6. In het tabblad Instellingen kunt u receptservice mail notificaties voor uzelf aan- of uitzetten.

  7. Klik op Opslaan. Het toevoegen van eigen tekst en het aanpassen van de instellingen is hiermee voltooid.

Hoe verwerk ik receptaanvragen in het HIS?

Waar recepten in het HIS binnen komen, hoe deze geautoriseerd moeten worden en andere instellingen die u in uw HIS kunt doen, vindt u terug in de HIS-specifieke handleiding via https://beheer.pharmeon.nl/handleiding/app/.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.