Skip to main content

E-mail

Ik kan naar bepaalde e-mailadressen geen bericht sturen. Wat moet ik doen?

Het versturen van e-mail moet aan steeds strengere regels voldoen. Daardoor kan het voorkomen dat e-mail niet verstuurd wordt.

Krijgt u een bounce-mail met een error of een foutmelding (pop-up met een foutmelding)‘?

Dan moeten wij instellingen voor u aanpassen. Daarvoor hebben wij specifieke informatie van u nodig.

Bounce bericht

Een ‘bounce’ bericht herkent u aan het volgende:

  • Een bounce heeft meestal een onderwerp als “mail undeliverable“. 

  • Voorbeeld van het onderwerp van een bounce bericht:

    image-20231222-092322.png
  • En een bounce bericht heeft meestal ook een error 400 of error 500 in de inhoud van het bericht staan.

  • Voorbeeld van een bounce bericht:
    Iemand probeert te mailen vanaf IP adres 89.207.29.102 met mail die bij ons loopt. Dit IP adres zal hoogstwaarschijnlijk missen in het SPF record en moet daarin worden opgenomen. Dit moeten wij voor u oplossen. Daarvoor hebben wij de tekst nodig die in deze mail staat.

    image-20231222-092410.png

Ontvangt u een bounce-mail? Stuur ons de letterlijke tekst die in deze mail staat. Dan zoeken wij het voor u uit.

Pop-up met een foutmelding

Het kan zijn dat u een pop-up krijgt met een foutmelding in plaats van een bounce-mail. Wij hebben een screenshot nodig van deze pop-up om te kunnen onderzoeken wat er aan de hand is.

Geen bounce-mail, geen pop-up met foutmelding maar e-mail komt toch niet aan

Het kan ook zijn dat u geen foutmelding krijgt maar de e-mail toch niet aan komt. Mocht u geen bounce-mail hebben gekregen en ook geen pop-up met een foutmelding, dan hebben we de header van de verzonden e-mail die niet is aangekomen nodig. Deze vindt u op de volgende manier:

 Outlook
  1. Open Outlook.

  2. Klik op de e-mail waar u graag de headers van zou willen zien.

  3. Klik op het bovenaan op ‘Bestand’ (‘File’).

  4. Klik op ‘Eigenschappen’ (‘Properties’).

  5. De volledige headers tonen zich dan bij ‘Internetheaders’

 

Outlook Hotmail (Webmail-variant)
  1. Log in op uw Outlook/Hotmail-account.

  2. Klik in het linkermenu op ‘Inbox’.

  3. Klik met de rechtermuisknop op het bericht waarvan u de headers wilt zien.

  4. Klik vervolgens op 'Berichtbron weergeven' (‘View Message Source’).

  5. De volledige headers zullen dan in een nieuw venster verschijnen.

 

Voor oudere versies van Outlook
  1. Open Outlook.

  2. Klik in de inbox met de rechtermuisknop op de e-mail waar u graag de headers van zou willen zien.

  3. Selecteer in dat menu de optie ‘Berichtopties’.

  4. De volledige headers zullen zich in een nieuw venster tonen.

 Kunt u op dit moment geen mail versturen naar bepaalde e-mailadressen, meldt dat dan via https://uwzorgonline.nl/helpdesk.

Ik gebruik Office365 en kan geen e-mail versturen/mijn e-mail wordt teruggestuurd (SPF, DKIM, DMARC fout)

Gebruikt u Office365 voor uw e-mails en heeft u een domein bij Uw Zorg Online? Dan is dit mogelijk belangrijk voor u.

Het versturen van e-mail moet tegenwoordig aan steeds strengere eisen voldoen. Dit kan ertoe leiden dat uw e-mails niet worden verzonden of zelfs terugkomen. Krijgt u een bericht terug met een onderwerp als 'Undelivered Mail returned to Sender'? Dan is er waarschijnlijk iets misgegaan met de SPF, DKIM of DMARC controle.

Wat kunt u doen?
Als uw domein wordt beheerd door Uw Zorg Online, terwijl u Office365 gebruikt voor uw e-mail, dan moeten wij waarschijnlijk aanpassingen doen in de (DNS) instellingen van uw domein.
Deze aanpassingen gaan over instellingen voor SPF, DKIM en mogelijk DMARC. Neem contact op met de beheerder van uw Office365 pakket en vraag om een overzicht van deze specifieke instellingen. Zodra u deze informatie heeft, kunt u het naar ons doorsturen via https://uwzorgonline.nl/helpdesk. Wij gaan dan zo snel mogelijk aan de slag om de instellingen voor uw domein in orde te maken.

Doen jullie ook aan systeembeheer?

Uw Zorg Online biedt geen systeembeheer aan en kan u niet ondersteunen met lokale instellingen of problemen op uw computer. Indien u op zoek bent naar de juiste systeembeheerder, kunnen wij u hierin adviseren.

Hoe forward ik mijn e-mail?

Het is mogelijk om de e-mail die op uw e-mailadres binnenkomt te forwarden naar een ander e-mailadres. U kunt een verzoek hiervoor mailen naar verkoop@uwzorgonline.nl. Het is belangrijk dat u dit verzoek verstuurt vanaf uw e-mailadres.

Hoe maak ik een nieuw e-mailadres aan?

Wanneer u een nieuw e-mailadres wenst aan te maken, kunt u uw verzoek sturen via https://uwzorgonline.nl/helpdesk. Geef aan welk(e) e-mailadres(sen) wij voor u kunnen aanmaken. 

Let op: aan het aanmaken van extra e-mailadressen zijn kosten verbonden.

Hoe schakel ik mijn out of office eerder uit dan de geplande datum?

Wanneer u een out of office op uw e-mailadres heeft ingeschakeld, ontvangt u ook een e-mail met een annuleringslink. Klik op deze link en uw out of office wordt uitgeschakeld.

Heeft u de e-mail met deze link niet meer? Stel via https://beheer.pharmeon.nl/afwezigheidsbericht een nieuwe out of office in. Deze zal de vorige out of office overschrijven. U ontvangt opnieuw een e-mail met een annuleringslink. Via deze link kunt u de out of office uitschakelen.

Hoe stel ik mijn e-mailadres in op mijn computer?

Wij hebben een handleiding die u kan ondersteunen met het instellen van de e-mail. Mocht u er niet uitkomen met behulp van de handleiding, adviseren wij contact op te nemen met uw systeembeheerder. Uw Zorg Online biedt geen systeembeheer aan en kunt u niet ondersteunen met het instellen van uw e-mailadres op uw computer.

Hoe verhoog ik de ruimte van mijn mailbox?

Het is mogelijk om de ruimte van uw mailbox te verhogen. Neem contact op via https://uwzorgonline.nl/helpdesk. Geef aan voor welk e-mailadres u de ruimte wenst te verhogen en naar hoeveel GB.

Hoe vraag ik een nieuw wachtwoord aan voor mijn e-mailadres?

Geef via https://uwzorgonline.nl/helpdesk aan voor welk e-mailadres u een nieuw wachtwoord wenst te ontvangen. Let op dat u in het veld e-mailadres, een e-mailadres invult dat bij ons bekend is. Wij sturen namelijk geen wachtwoord naar een voor ons onbekend e-mailadres.

Wanneer het wachtwoord van uw e-mailadres wordt gereset, zal uw e-mailadres tijdelijk geen e-mail kunnen ontvangen of verzenden. U dient eerst het nieuwe wachtwoord in te stellen op uw computer voordat het e-mailadres weer werkt. Geef ons ook altijd door naar welk e-mailadres wij het nieuwe wachtwoord mogen sturen, dit kan namelijk niet naar het e-mailadres waar we het wachtwoord van resetten.

Hoe wijzig ik de naam van mijn e-mailadres?

Wanneer wij de naam van het e-mailadres dienen te wijzigen, wordt het oude e-mailadres afgesloten en wordt er een nieuw e-mailadres aangemaakt. Geef via https://uwzorgonline.nl/helpdesk door welk e-mailadres afgesloten mag worden elk welk e-mailadres aangemaakt mag worden. Let op dat u in het veld e-mailadres, een e-mailadres invult dat bij ons bekend is.

Hoe wijzig ik het wachtwoord van mijn e-mailadres?

U heeft niet de mogelijkheid het wachtwoord van uw e-mailadres zelf te wijzigen. U kunt een verzoek voor de wijziging aan ons doorgeven via https://uwzorgonline.nl/helpdesk. Wij zullen het wachtwoord dan voor u aanpassen naar het gewenste wachtwoord. Let op dat u in het veld e-mailadres, een e-mailadres invult dat bij ons bekend is.

Wanneer het wachtwoord van uw e-mailadres wordt gewijzigd, zal uw e-mailadres tijdelijk geen e-mail kunnen ontvangen of verzenden. U dient eerst het nieuwe wachtwoord in te stellen op uw computer voordat het e-mailadres weer werkt. Geef ons ook altijd door naar welk e-mailadres wij de bevestiging mogen sturen dat het wachtwoord is gewijzigd. Dit kan namelijk niet naar het e-mailadres waar we het wachtwoord van wijzigen want deze zal tijdelijk niet werken.

Hoe zet ik een out of office op mijn e-mailadres?

U kunt een out of office op uw e-mailadres zetten via https://beheer.pharmeon.nl/afwezigheidsbericht

Hoeveel MB kan ik per e-mail versturen?

Vanuit Uw Zorg Online wordt er geen limiet gesteld aan hoeveel MB u per e-mail mag versturen. Vaak stelt uw mailprogramma hier wel een limiet aan. Neem contact op met de beheerder van uw mailprogramma om hier meer informatie over te verkrijgen.

Hoeveel ruimte heeft mijn mailbox?

De mailbox van Uw Zorg Online is standaard 1GB. Wenst u de ruimte van uw mailbox te verhogen? Neem dan contact op met onze helpdesk via https://uwzorgonline.nl/helpdesk. Geef aan voor welk e-mailadres u de ruimte wenst te verhogen en naar hoeveel GB.
Let op dat u in het veld e-mailadres, een e-mailadres invult dat bij ons bekend is.

Ik kan geen e-mail meer versturen/ontvangen. Wat moet ik nu doen?

Wij bieden geen systeembeheer aan. Dit betekent dat wij u niet kunnen helpen wanneer uw e-mailadres niet naar behoren werkt. Wij adviseren u contact op te nemen met uw systeembeheerder.

Denkt u dat het geen lokaal probleem is, maar een storing bij Uw Zorg Online? Kijk dan op onze storingspagina. Wanneer wij een storing hebben, zullen we dat hier vermelden.

Ik krijg e-mail van een bepaalde afzender niet binnen, hoe kan dit?

Wanneer u een e-mailadres via Uw Zorg Online afneemt, maakt u ook gebruik van ons spamfilter. Een spamfilter zorgt ervoor dat ongewenste e-mailberichten worden tegengehouden. Er kan in het spamfilter worden gekeken of er e-mail van een bepaalde afzender wordt tegengehouden. Neem contact met ons op via https://uwzorgonline.nl/helpdesk. Let op dat u in het veld e-mailadres, een e-mailadres invult dat bij ons bekend is. Onze helpdesk zal kijken of de e-mail wordt tegengehouden en met welke reden. Vermeld in uw e-mail de volgende punten:

  • Afzender van de e-mail

  • Verzenddatum

  • Wanneer u weet de, tijd van verzending

Kan ik mijn e-mail ook als IMAP instellen?

Het is mogelijk uw e-mailadres als IMAP in te stellen. Wij bieden onze e-mailadressen altijd als POP3 aan, omdat onze mailboxen een beperkte ruimte hebben. Onze mailboxen hebben een ruimte van 1GB en het e-mailadres instellen als IMAP kan ervoor zorgen dat uw mailbox snel vol is.

Wenst u toch uw e-mailadres in te stellen als IMAP maar komt u er niet uit? Neem dan contact op met uw systeembeheerder.

Wat zijn de SMTP gegevens van mijn e-mailadres?

Wanneer uw e-mailadres via Uw Zorg Online loopt, kunt u onze uitgaande mailserver gebruiken.

Normale mailserver: smtp.pharmeonmail.nl
E-zorg mailserver: ezorg.pharmeonmail.nl


JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.